Az egyik legnagyobb kihívás egy blog sikerének biztosítása. Célunk, hogy olvasóinkat érdekelje a megosztott információ annyira, hogy visszatérjenek weboldalunkra. Ekkor jön a kérdés: De milyen tartalmat írjak? Ehhez az egyik legfontosabb lépés a megfelelő tartalom kiválasztása. Cikkünket olvasva megismerheted a legfontosabb szempontokat, amelyeket érdemes szem előtt tartanod, hogy minél sikeresebb legyen a blogod.

Témaválasztás
Fontos, hogy olyan témát válassz, amihez értesz. Próbálj meg olyan témára fókuszálni, amelyben hitelesen tudod magad szakértőként pozícionálni, így könnyedén át tudod adni a tudásod olvasóidnak.
A Google EEAT (Experience, Expertise, Authoritativeness, és Trustworthiness) szabványát azért alkotta meg, hogy olyan tartalmak létrehozását és megosztását ösztönözze, amelyek korrekt és hiteles információkat tartalmaznak.
Javaslatunk:
- erős tartalmi tudás
- az érintett területen betöltött szakértelem és hitelesség
- megfelelő minőségű kutatásokon alapuló tartalmak
Az olvasók igényeinek felismerése
Ahhoz, hogy a blogunk a legjobb legyen a célközönséged számára, elengedhetetlen, hogy megértsd, mire vágynak, milyen problémákkal és élethelyzetekkel szembesülnek. Érdemes bevonni az olvasókat a blog tartalmi fejlesztésébe, figyelmet fordítani a hozzászólásaikra, hogy jobban az igényeikre tudd szabni a tartalmat. Például a szakzsargon zavarólag tud hatni, távolságot teremthet.
A saját stílus kialakítása
A blogírás nem fog menni az írás szeretete nélkül. A saját stílusnak megkülönböztető ereje van. Ha egyéni, személyes stílust használunk, szorosabbá tehetjük kapcsolatunkat olvasóinkkal.
Tartalmak formája és változatossága
A tartalom jellege és a formája meghatározza blogunk sikerességét. A hosszú szövegek olvasása sok embernek nem jelent kellemes időtöltést, ezért lehet inkább egy rövidebb posztolvasást előnyösebb létrehozni.
Rendszeresség
A blogolás olyan, mint a testmozgás – az első lépés után még nincs meg a cél. Rendszerességet igényel, hogy hűek legyünk olvasóinkhoz és folyamatosan adni tudjuk nekik az újdonságokat. A rendszeresség erősítheti a kapcsolatot az olvasóval, növelheti a látogatottságot.
Ahhoz, hogy a céljaink is teljesüljenek, elengedhetetlen, hogy bátran kísérletezzünk és innovatívak legyünk a posztjaink formátumát és stílusát illetően. A tartalom üzenje olvasóidnak, hogy érted és megérted őket, hajlandó vagy megoldani a problémáikat. Ezt a gyakorlatban alkalmazva elégedett, visszajáró olvasóközönséget teremthetsz!