Hírek

Digitális hirdetések maximalizálása: Mi a programmatic?

Hagyományosan a hirdetők megjelenési vagy kattintási csomagokat vásároltak a kiadóktól, amelyekkel nagy tömegek számára váltak láthatóvá hirdetéseik. Ezzel ugyan elérték a célközönségüket, de azokat is, akiket egyáltalán nem érdekeltek hirdetéseik. A programmatic, tehát automatizált hirdetés vásárlás a tömeges terjesztést célzottan teszi lehetővé. 

Digitális hirdetések maximalizálása: Mi a programmatic? Ad Max

Mi a programmatic?

A gépi tanulás számos helyzetben nyújt segítséget olyan feladatok automatizálásában, amelyet emberi erővel csak hosszas munkával lehetne jól végezni. A programmatic a digitális médiafelületek automatizált, algoritmus alapú, valós idejű adásvétele, amely adatvezérelve dönt arról, hogy kinek jelenik meg egy adott hirdetés, és kinek nem.

Nem automatizált a teljes folyamat: a célzást, költségkeretet, célokat meg kell határozzuk, hogy elérjük a célcsoportot akkor és ott, ahol a meghatározott célok alapján a leghatékonyabb. Sokan félreértelmezik a szerepét, illetve nem megfelelő marketing célokra használják fel.

Programmatic vs. PPC

A Google Ads, Meta, LinkedIn is algoritmusokat használ, de a PPC-rendszerek hirdetései csak saját hirdetési hálózatukon jelennek meg. Ezzel szemben a programmatic szélesebb “inventory-t” biztosít célcsoportunk eléréshez.

Míg a PPC kattintásonként költséggel számol, a programmatic CPM-mel (“cost per mille”, tehát ezer megjelenés költségével), ahol a megjelenésért fizet a hirdető, nem a felhasználói aktivitásért. Azokat a felhasználókat “vásárolja meg”, akik beletartoznak a hirdetni kívánt termék és/vagy szolgáltatás célcsoportjába. A programmatic legnagyobb előnye az új felhasználói réteg pontosabb és költséghatékonyabb elérése, így az értékesítési tölcsért jól lehet vele tölteni.

Programmatic vs. Google

Miközben a Google Ads Display esetében csak egy hirdetési hálózatot használunk, a  legtöbb programmatic platform több hirdetési hálózathoz kínál elérést. Egy programmatic platform kiválasztásával így az elhelyezések szélesebb köréhez férhet hozzá egy hirdető. Ezzel egyrészt több felületen, másrészt többféle formátumban is meg tudja jeleníteni a hirdetéseit. Akár a Google Display hálózatán is futhat programmatic hirdetés, ha épp ott érdemes megvásárolni az adott felhasználót. A Google Display hálózatával szemben programmatic hirdetések segítségével prémium felületeken is közvetlenül megjelenhetünk.

Google Display & Video 360 (DV360)

A DV360 a Google Marketing Platform programmatic kampányokat kezelő rendszere, amely különböző felületeken futtathatóak a kampányok (klasszikus display, videó, stb). Számunkra kifejezetten szimpatikus, hogy a hagyományos bannereken túl olyan hirdetési sablonokat is elérhetővé tesz, amelyek a felhasználók zavarása nélkül jelennek meg.

Ad server, DSP, SSP

Az ad server felel azért, hogy hol, mikor, hányszor és kinek jelenik meg egy adott hirdetés. A hirdetőnek és a kiadónak ellentétes céljai vannak, kétféle ad szerver létezik: kiadó oldali és hirdető oldali. A kiadói ad szerver feladata az online hirdetések megjelenítése a kiadók szabályai szerint (pl. milyen hirdetéseket, és milyen bevételt termelő hirdetéseket jelentetnek meg). A hirdetői ad szerver feladata az elvárt megjelenések biztosítása releváns felhasználókat megtalálva – mindezt a kiadók szabályai szerint.

A programmatic esetében keresleti oldalt a DSP (Demand Side Platform), míg a kínálati oldalt az SSP (Supply Side Platform) szolgálja ki. A DSP licitál egy adott megjelenésre (illetve felhasználóra), amit az SSP szolgáltat. A másodperc töredéke alatt dönt arról, hogy az adott felhasználó számára releváns-e egy hirdetés azon az áron, ami megéri a hirdetőnek. Mindezt úgy végzi a rendszer, hogy nem terheli az oldalt kiszolgáló ad szervert, amely lassítaná a weboldal betöltését. 

Márkaépítés

A hirdetőknek nem csak keresőhirdetésekben érdemes gondolkodni, melyek azonnal konverziót hoznak, hanem márkaépítésben is. A márkaépítés révén hosszabb távú növekedést érhetünk el, szemben az értékesítés-célú hirdetésekkel, amelyek bármikor be- és kikapcsolhatók. Márkaépítésre az alapvetően vizuális jellegű hirdetési formátumok a legjobbak, a programmatic hirdetési formátumok pedig pont ezt kínálják! 

Lépjen velünk kapcsolatba

Az AD MAX a Strossle magyarországi kizárólagos technológia– és natív hirdetés értékesítési stratégiai partnere.

AD MAX Hungary Kft.

+36-30/221-7342
office@admax.hu
www.admax.hu

Küldjön nekünk üzenetet

    Scroll to Top