Hírek

Mi a natív hirdetés?

Az emberek egyre nehezebben viselik a tolakodó reklámokat, egyre népszerűbbek a reklámblokkoló szoftverek, egyre erősödik a reklámvakság. A felhasználók a képes, felugró ablakos hirdetéseket zavaró akadályként érzékelik, rontva a böngészési élményt. A display hirdetések átkattintási aránya folyamatosan csökkenő tendenciát mutat – persze ne felejtsük el, hogy a hagyományos display hirdetések értéke nem feltétlen az átkattintási arányban mérendő. Nyilvánvalóan új csatornákra van szükség ahhoz, hogy a reklámüzenet elérje a jelenlegi internetezőket. A hirdetők és a médiatulajdonosok a natív hirdetésekhez fordulnak, amelyek megoldást nyújtanak ezekre a problémákra. De mi is az a natív hirdetés, és mire jó? 

Miben különbözik a natív hirdetés a képes hirdetésektől?

Ma már szinte lehetetlen úgy böngészni, hogy ne találkozzunk valamilyen képes (banner) hirdetéssel. A fokozott reklámzaj azonban szüntelenül zavarja az embereket: megfigyelhető, hogy azokon a hirdetés típusokon, amelyekről lesüt, hogy reklámok, szinte azonnal tovább is görgetnek a felhasználók. A banner hirdetések feltűnőek, mindenhová követnek az interneten – megjelennek a weboldalak tetején, a szélén, a közepén – akár frusztrálóak is lehetnek. Bármilyen tolakodóak is, felkeltik a figyelmet, megjegyezzük őket – ezzel el is érik kitűzött céljukat.  Szerepük ettől függetlenül megkérdőjelezhetetlen a digitális média mixekben. 

Sikerük sikere egyértelműen a hagyományosabb online hirdetések hatékonyságának csökkenésének köszönhető. Az elsődleges különbség azonban nem annyira a formázás, hanem a hirdetés tartalma. A natív reklám felhagy a tolakodó hirdetések gyakorlatával, a felhasználói élményt tiszteletben tartó hirdetőkre összpontosít. A natív hirdetés úgy néz ki, mint egy cikkajánló (és talán az is). Ezek olyan tartalmak, amelyeket az emberek valóban el akarnak olvasni. A natív hirdetés tehát olyan reklám, amely formailag és funkcióban megfelel annak a platformnak, amelyen megjelenik. Több, mint egy egyszerű címsor és fülbemászó szlogen.

A natív hirdetések belesimulnak környezetükbe

A natív hirdetések céljai

Nem az a céljuk, hogy megjegyezzék őket. Belesimulnak az adott webhely struktúrájába. Nem zavarják meg a böngészést. A natív hirdetések szorosan illeszkednek a környező tartalomhoz, így sosem “lógnak ki” környezetükből, ahogyan ez más formátumok, például a bannerek esetében előfordulhat.

Másik hatalmas előnyük, hogy segítenek a célközönségek megcélzásában a nyílt weben. Szemben bármely más digitális hirdetési platformmal, amelyeknek csak saját felületein lehet hirdetni – legyen szó közösségi médiáról, mint a Facebook, vagy keresőmotorról, mint például a Google. A natív hirdetések jellemzően a tartalomalapú oldalakon, mint például a hírportálokon jelennek meg és szinte pontosan úgy vannak megformázva, mint a körülöttük megtalálható tartalmak. A natív hirdetés tehát egy olyan fizetett reklám, amit a felhasználók organikus tartalomnak érzékelnek. Mi több, megkerüli az Adblock-ot is.

Mivel a natív hirdetések belesimulnak a weboldal tartalmi környezetébe,  jellemzően magasabb átkattintási arányt hoznak – főként ha jól célzott közönség látja. Ha valaki olvasni érkezett például egy hírportálra, nagyobb valószínűséggel kattint egy ajánlott cikkre, ha az ugyanolyan vagy hasonló témáról szól, mint amit éppen olvasott. A natív hirdetésekkel megvalósuló releváns elérés elkötelezettebb látogatókat jelent, akik több időt töltenek el az oldalon, több értékes megkeresést hozva. 

A natív hirdetési megoldások számtalan kampánycélt támogathatnak:

  • Branded content tartalmakra olvasó terelés
  • Lead fókuszú kampányok támogatása
  • Nyereményjátékok támogatása
  • Social és Search (PPC) kampányok támogatása
  • Remarketing kampányok támogatása
  • Hagyományos display kampányok kiegészítése
  • PR cikkek támogatása
  • Applikáció letöltő kampányok támogatása
A cikkajánlókban natív hirdetéseink nem zavarják a böngészés élményét

Hogyan működik a natív hirdetési hálózat?

Az AD MAX Magyarország egyik piacvezető natív hirdetési hálózatát üzemelteti, több mint 120 prémium weboldal felületein. Egy stabil, nemzetközi hátterű, adattargetált, átkattintás alapú hirdetési hálózattal rendelkezünk, melynek használatával hirdetéseink elsődlegesen a  DKT (Digitális Közönségmérési Tanács) által auditált oldalakon jelennek meg. 

A hirdetések adatvezérelt disztributálását reklámszerver technológia biztosítja.

Releváns tartalmaknak/releváns felhasználóknak mutatja meg a hirdetést – a célzási beállítások figyelembevételével-, ami az adott oldal intelligens cikkajánló részében jelenik meg teljesen rásimulva annak dizájnjára.

  • A Natív hirdetéssel megvalósuló Releváns elérés elkötelezettebb látogatókat jelent.
  • Az elkötelezettebb látogatók több időt töltenek el az oldalon, amely több értékes leadet eredményez.
  • A több értékes lead végül több vásárlóhoz és magasabb vásárlói értékhez vezet.

Érdekel, hogy hogyan érheted el natív hirdetéseken keresztül a marketing-céljaidat? Vedd fel velünk még ma a kapcsolatot, és kezdd el nem tolakodó, márka- és adatvédelmi szempontból is biztonságos hirdetésekkel támogatni marketing stratégiádat!

Lépjen velünk kapcsolatba

Az AD MAX a Strossle magyarországi kizárólagos technológia– és natív hirdetés értékesítési stratégiai partnere.

AD MAX Hungary Kft.

+36-30/221-7342
office@admax.hu
www.admax.hu

Küldjön nekünk üzenetet

    Scroll to Top