Hírek

A natív hirdetések típusai

A natív hirdetések formailag és funkcióban egyaránt illeszkednek ahhoz a felülethez, ahol megjelennek. Ezek a hirdetések idomulnak az adott platform vizuális kialakításához, releváns tartalmat nyújtva a felhasználói élményt is javítják. A natív hirdetés a jövőbe mutat, mert képes alkalmazkodni a felhasználók változó igényeihez. Cikkünkben bemutatjuk, mik a natív hirdetések típusai.

Branded tartalom és natív hirdetések

Könnyű összekeverni a tartalommarketinget és a natív hirdetéseket. A tartalommarketing a célközönséget teszi a középpontba, míg a “branded” tartalom a hirdetőt. A branded tartalmak többnyire olyan történeteket mesélnek el, amelyek célja érzelmi reakciók kiváltása a célközönségből. Amikor egy kiadó testreszabott natív hirdetést hoz létre egy márka számára, az megfelel mind a kiadó, a hirdető és a közönség elvárásainak, illetve hangnemének is.

A létrejövő tartalom kreatív felépítését és megjelenítését a kiadó irányítja, annak biztosítása érdekében, hogy az megfeleljen a konkrét közönség elvárásainak. A közzétett hirdetés előnézete általában a kiadvány webhelyén található natív hirdetési egységen jelenik meg, például egy kezdőlapon, kategóriaoldalon vagy cikkoldalon.

Az előnézet általában úgy néz ki, mint a webhely bármely más formájának előnézete – van címe, leírása és kreatívja, de címkézést is tartalmaz, hogy az olvasók tudják, hogy a tartalom valójában reklám. A legtöbb megjelenítői partnerség által létrehozott tartalom a „Szponzorált”, „Hirdetés” vagy ezek változatai szerint vannak megjelölve.

1. Fizetett hirdetések a keresőben

Fizetett keresési eredmények, amelyek az organikus találatok felett, illetve alatt jelennek meg, és szinte teljesen megegyeznek velük. 

fizetett google keresési natív hirdetés

2. Hírfolyamban (“in Feed”) megjelenés

A legismertebb natív hirdetés az úgynevezett „in-feed” tartalom, magyarul gyakran „Szponzorált tartalom”-ként jelenik meg hírportálokon vagy a közösségi médiában. Ezek fizetett elhelyezések, amelyek közvetlenül más cikkekkel, bejegyzésekkel vagy szerkesztői tartalommal párhuzamosan jelennek meg.

fizetett facebook in-feed natív hirdetés

A hírfolyamban elhelyezett natív hirdetések előnyei közé tartozik, hogy nem zavarják meg a böngészést, ezzel nem csak jobb felhasználói élményt nyújtva, de hitelességet is. Tökéletesen jelenik meg kisebb kijelzőkön, mobil eszközökön. Nem utolsó sorban pedig nem hatástalanítják AdBlocker alkalmazások.

3. Cikkajánló és termékajánló widgetek

A “Content Recommendation” és “Product Recommendation” widgetek a natív hirdetés hihetetlenül sikeres formái. Ha nem is ismered a kifejezést, szinte biztosan ismered a terméket. Látogass el bármely hírportálra, a cikkek alján láthatod az ajánlott tartalmakat. Látogass el egy webáruházba, és javasolni fognak neked mások által megvásárolt termékeket.

cikkajánló natív hirdetés

A cikkajánlókkal kapcsolatos statisztikák nagyon meggyőzőek. Az Outbrain statisztikái szerint az ezekből a widgetekből érkező látogatók munkamenetenként 100%-kal több oldalt tekintenek meg, mint a keresőmotorokból érkezők, és munkamenetenként 165%-kal több oldalt, mint a közösségi médiából érkezők. Ami a visszafordulási arányt illeti, a cikkajánlás 23%-kal kisebb eséllyel pattan vissza, mint a keresési forgalom, és 32%-kal kisebb a visszafordulás valószínűsége, mint a közösségi forgalomnak.

Az ajánló widget cikkek végén található. Aki eddig görget, az már tartalmat fogyaszt, így nagyobb valószínűséggel fog rákattintani a számára hirdetett tartalomra.

Az elmúlt néhány évben ez a hirdetési formátum a legtöbb marketinges eszköztárának fontos részévé vált. Nagyon jól kiegészíti a szélesebb körű digitális marketingtevékenységet a jó minőségű tartalom széleskörű terjesztésével.

Az AD MAX az egyik hazai piacvezető szolgáltató ezen a téren. Az általa képviselt Strossle intelligens cikkajánló technológiával ma már több mint 120 prémium weboldalon található meg. Hálózatán keresztül mintegy 5,5 millió egyedi felhasználót érhetnek el a hirdető partnerei Magyarországon.

4. Display hirdetések natív elemekkel (“in Ad”): 

Hirdetésen belül (pl. display) natív tartalmú, hibrid promóció. A hirdetés a natív elemek miatt a weboldal kontextusába illeszkedik, tartalmilag relevánssá válik. 

display hirdetés natív elemekkel

5. Promóciós listák (vagy “szponzorált tartalom”)

Ezek a hirdetések szponzorált találati eredmények, amelyek például webáruházak oldalain beleolvadnak a környezetükbe, a találatok között organikusan listázott termékeknek tűnnek.

promóciós listák webáruházban

6. Egyedi natív hirdetések

Egyedi hirdetések, melyek megjelenhetnek egy mobilalkalmazás kezelőfelületén, lejátszási listaként, vagy egy új filterként közösségi média platformokon. 

egyedi natív hirdetések

A jövő natív

A jól megszerkesztett, környezetébe belesimuló formát követő hirdetések a felhasználó számára érdekes tartalmak. Problémamegoldást nyújtanak, cselekvésre ösztönöznek (ajánlatkérés, tanfolyamra jelentkezés, vásárlás, stb). Miért hatékonyabb a natív, mint a hagyományos hirdetés? Sokakat zavarnak a felugró ablakok, a felbukkanó értesítési buborékok, illetve a felülethez képest irreleváns tartalmak. A natív hirdetések típusai feloldják ezt a problémát, mivel nem zavarja meg a böngészést. Az átlag felhasználó már nagyobb eséllyel kattint olyan hirdetésre, amely olyan tartalmat nyújt, ami tényleg érdekli, és amelyben megbízhat. 

Lépjen velünk kapcsolatba

Az AD MAX a Strossle magyarországi kizárólagos technológia– és natív hirdetés értékesítési stratégiai partnere.

AD MAX Hungary Kft.

+36-30/221-7342
office@admax.hu
www.admax.hu

Küldjön nekünk üzenetet

    Scroll to Top