Szörnyű, ha nem használjuk ki a krízist

Miért kell l az innovációra és a kreativitásra fókuszálnunk a bizonytalan gazdasági helyzetben?

Tudod mi a közös a WhatsApp-ba, az Instagram-ban és az Uber-ben? Ezek mind olyan innovációk, amelyek a 2008-as pénzügyi válság idején születtek. Tudod, mi köti össze őket. Saját kategóriájukban megszerezték a piacvezető szerepet úgy, hog agilis hozzáállásukkal ki tudták elégíteni a fogyasztói igényeket. A WhatsApp átvette az MSN Messenger alkalmazást (jobb mobil funkcionalitás és titkosítás), az Instagram teljes mértékben lehagyta a Hipstamatikát és a képek megosztása szemponjából a Facebookot is. Az Uber pedig minden taxi és személyszállító szolgáltatást maga mögött hagyott.

A globális válság és az azt követő gazdasági visszaesés óriási lendületet adott a változásnak. Változtak a szokások, a vásárlási szokások, a technológiához való viszonyunk is. A COVID-19 világjárvány is hasonló változást hozott. A legtöbb ember számára a válság sokkot jelentett, minden ismert és jól bevált módszerre vonatkozóan. Sokak számára tragédia ez az időszak, a hosszú távú következmények pedig drámaiak és szörnyűek. Vannak azonban olyanok is, akiknek lehetőséget hozott a járvány. A bizonytalan időkben is befektetők már régóta tudják, hogy a bizonytalanság és a pánik ajtókat nyit meg.

A 18. századi nemesember és a Rothschild bankcsalád tagja, Rothschild báró szavaiva élve: “Vásároljon, amikor vér hullik az utcákon, akkor is, ha az a saját véred.” Tudta mit csinál. Rothschild óriási vagyonra tett szert a Napóleon elleni waterloo-i csatát követő pánik időszakban.

Azok a vállalatok, amelyek hajlandóak alkalmazkodni, átgondolják szolgáltatásaikat az új szokások figyelembevételével, átalakítják ajánlataikat úgy, hogy az a fogyasztók érdekeit szolgálja – nemcsak jobban növekednek a válság idején, hanem piaci részesedésük is megnő, fontos piaci szereplők maradnak a II. Világháborút követő, minden krízishelyzet után megjelenő innovatív időszakban.

Hogyan tehetünk jót a cégnek, ha rossz a gazdasági helyzet

Nagy a valószínűsége annak, hogy a jelenlegi válság elhúzódik és a következmények drámai hatással lesznek a világgazdaságra. Az anyagi nehézségek és a munkanélküliség miatt csökken a fogyasztók vásárlóereje és kiszámíthatatlan napo állank előttük. A jelenleg fennálló bizonytalanság a társadalom minden rétegét érinti.

A vállalatok és a szolgáltatók számára a marketing költségvetés csökkentése általában a bizonytalanságra adott alapértelmezett reakció.

A McGraw-Hill Research által az amerikai recesszióról készített tanulmányban az elemzett 600 B2B vállalkozás közül versenytársaikkal összehasonlítva – akik csökkentették vagy megszüntették kiadásaikat – azok a vállalkozások értek el 256%-os növekedést 1985-re, melyek az 1981–1982-es recesszió idején is hirdettek. Ez nem véletlen – hanem egy ismétlődő tényező, mely a gazdasági visszaesés legtöbb ciklusában megjelenik.

Azok a vállalatok, amelyek a recesszió ideje alatt is hirdettek, mérhetően magasabb nettó jövedelem-növekedésre tettek szert nemcsak a recesszió idején, hanem két évvel a recesszió után is. Azok a vállalatok, amelyek mindkét évben csökkentették hirdetéseik számát, jelentősen kevesebb nyereséget értek el a recesszió idején és az azt követő években is.

Az Amazon 28% -kal növelte eladásait 2009-ben a „nagy recesszió” idején. Ahelyett, hogy csökkentette volna költségeit és leállította volna a K + F-et, a cég „óráis dobása” egy új termék lett, mely a nehéz gazdasági helyzetben főleg a Kindle termékek piacra dobásával növelte az Amazon piaci részesedését.
2009 karácsonyi időszakában az Amazon vásárlói több e-könyvet vettek, mint nyomtattak könyvet. Ennek eredményeként az Amazon a fogyasztók szemében nemcsak „innovatív” cég lett, hanem egy olyan cég is, aki a vékonyabb pénztárcájú fogyasztók számára olcsóbb alternatívát ajánlott.

„Ha jó a gazdasági helyzet, akkor hirdetned kell. Ha rossz, akkor kötelező hirdetned.”
 
Azok a márkák, melyek a válság ideje alatt növelik a hidetéseik számát akkor, amikor a versenytársaik pont csökkentik, jobb piaci részesedést érnek el és beruházásaik költségmegtérülése sokkal hatékonyab lesz, mint a virágzó gazdaság helyzetben. A siker eléréséhez azonban nélkülözhetetlen a jó üzenet kiválasztása.

A recesszió idején az iránymutatás, a megnyugtatás, a közösségi érzés létrehozása, az „együtt meg fogjuk oldani” szellemisége nélkülözhetetlen elemei a sikeres marketingkommunikációnak. A kommunikáció és a marketing stratégiák átalakítása és testreszabása – ez fogja eldönteni majd az, hogy ki ér el sikereket és ki vall kudarcot.

Rishad Tobaccowala, a Publicis Csoport üzletfejlesztési igazgatója tucatnyi ügyfélnek segített a makrogazdasági viharok kezelésében és a következő tanácsokat adja a cégeknek:

Képességek: „A legutolsó dolog, amit egy márka kommunikálni akar magáról az az, hogy valójában fél és fogalma sincs, mi történik. Ha a válság idején nem kommuniálunk, az emberek azt kérdezik: “Veled meg mi a fene történt?!”

Integritás. „A világ nem tudja, kiben bízhat, tehát integritásra van szüksége. Nem fordulhat elő az, hogy mást mondasz és valami egészen mást teszel.”

Empátia. “Akár a munkavállalókról, akár az ügyfelekről beszélünk, mindannyian egy nagyon eltérő világgal néznek szembe.”

Ihlet. – “Mindenki érezheti rosszul magát. Anélkül, hogy túl optimista lennél, nézd meg hogyan tudsz reményt kelteni az emberekben. ”

 Sebezhetőség. “Kommunikáljuk azt is, ha összezavarodtunk és félünk.”

Olyan vonzó tartalom létrehozásával, amely olvasóidnak a jelenlegi helyzetben hasznos, többféle módon be tudod mutatni azt, miért előnyösek a termékeid, szolgáltatásaid. A jól elkészített tartalommarketing arra koncentrál, hogy bemutassa a termékeid előnyeit és értékeit a felhasználó szempontjából.
Ha ez a kommunikáció előtérbe helyezi az empátiát és megmutaja a termék előnyeit, akkor egyeben hosszú távú kapcsolatot hoz létre a céged és az olvasó között. Vedd a bátorságot ahhoz, hogy értékes kapcsolatot alakíts ki az olvasóközönségeddel, melyet majd értékesítés követ a jövőben.
Így tudsz majd a lehető legjobb módon megbírkózni a válsághelyzettel és ne felejtsd el, hogy a marketing befektetés a jövőbe.

Sam Waltontól, a Wal-Mart alapítójától származik talány az egyik legjobb idézet a recesszió alatti hirdetéssel kapcsolatban. Amikor megkérdezték őt: „Mit gondolsz a recesszióról?” Azt válaszolta: “Gondolkodtam rajta és úgy döntöttem, hogy nem veszek részt benne.”

Szeretnél többet megtudni a Strossle-ról és arról, hogyan lehet a megfelelő közönség figyelmét felkelteni a tartalommal? Kattints ide! (ez pedig a Rólunk menüpontra visz majd!)

Forrás: Strossle.com