Organikus forgalmat szeretnél terelni a weboldaladra? A Google kereső első oldalán szeretnél megjelenni, hogy előnyt szerezz a versenytársaiddal szemben? Cikkünk segít elsajátítani az on-page SEO lépéseit.
Mit jelent az on-page SEO és mi a jelentősége?
A SEO (Search Engine Optimization), vagy keresőoptimalizálás célja, hogy egy weboldal magasabb helyezést érjen el a Google keresőben. A SEO-t négy részre lehet bontani:
1. On-page SEO
Az on-page SEO a weboldal belső elemeire koncentrálva segít javítani a rangsorolást.
Ez magába foglalja az oldalon található tartalom, a címek, metaleírások, URL-ek és képek optimalizálását. Ezek segítenek a keresőmotoroknak megérteni, hogy miről szól a weboldalunk, így fontos, hogy tartalmazzák azokat a kulcsszavakat, melyekre a célközönségünk keres.
2. Off-page SEO
Az off-page SEO lényegében a weboldaladon kívül zajló optimalizálás. Ide azok a tevékenységek tartoznak, melyeket nem közvetlenül a weboldalon, hanem azon kívül kell elvégezni. A folyamat része például a külső linképítés, a megosztások és a vendégposztok.
3. Technikai SEO
A weboldalaknak nem csak tartalmi, de technikai szempontból is jól kell teljesíteniük, ha előre szeretnének kerülni a keresőmotorokban. A webhely sebessége alapvető fontosságú a SEO szempontjából, ugyanis a lassú betöltési idő rossz felhasználói élményt eredményezhet. A tömörítés és a gyorsítótár használata segíthet csökkenteni a betöltési időt és javítani a webhely sebességét.
Az egyre növekvő mobilhasználat miatt fontos, hogy a weboldalunk mobilbarát legyen és jól működjön különböző eszközökön és képernyőméreteken. A reszponzív design lehetővé teszi, hogy a weboldal automatikusan alkalmazkodjon a látogatók eszközeihez, ezzel jobb felhasználói élményt nyújtva.
4. Lokális SEO
A lokális SEO egy olyan keresőoptimalizálási stratégia, amelynek célja, hogy megtalálják a weboldaladat azok, akik az üzleted/irodád környékén keresnek terméket vagy szolgáltatást. Ha például valaki úgy keres éttermet, hogy beírja mellé az adott város nevét (“étterem Budapest”) vagy beírja a közelben opciót (“étterem a közelben”), a Google egy térképes nézetet illeszt a megszokott találati lista elejére. Fontos, hogy a weboldalunkat és a Google Cégprofilunkat olyan tartalommal töltsük fel, amely releváns információval szolgál a helyi szándékú keresésekre, hiszen így a Google nagyobb valószínűséggel ajánlja a vállalkozásunkat. Íme néhány lépés, ami segíthet abba, hogy a Google előre soroljon:
- Ágyazd be a weboldaladba a Google Maps térképet, megjelölve rajta a cég pontos címét!
- A város/régió nevét minél több helyen jelenítsd meg a weboldal szövegezésében!
- Hozz létre egy Google Cégprofilt és töltsd ki az adatokat!
- Szerezz minél több pozitív Google értékelést!
A továbbiakban bemutatjuk, milyen on-page SEO lépéseket kell követned, ha optimalizálni szeretnéd a weboldaladon található tartalmakat.
Kulcsszókutatás
Az on-page SEO során a kulcsszókutatás az egyik legfontosabb feladat, hiszen ahhoz, hogy optimalizálni tudd az oldaladat, ki kell derítened, hogy a célközönséged milyen kifejezésekre keres. Első lépésként tehát végezz kulcsszókutatást egy szoftver segítségével! Erre jó választás például a Google Kulcsszótervező, a Semrush, a Ahrefs vagy a Keywords Everywhere. Miután megtaláltad, milyen kulcsszavakra keresnek a felhasználók, válaszd ki azokat, amelyek a weboldalad, a tevékenységed és a célcsoportod igényei szempontjából a leginkább relevánsak!
A kulcsszókutatás során érdemes megvizsgálnod azt is, hogy a kiválasztott kulcsszavakra milyen mértékben versenyeznek más weboldalak, hiszen ha magas a verseny, sokkal nehezebb dolgod lesz előre kerülni a keresőben. Magas kereséssel rendelkező, általános short-tail kulcsszavak helyett részesítsd előnyben a speciálisabb, több szóból álló long-tail kulcsszavakat, ugyanis ezekkel sokkal könnyebb jó pozíciót elérni. A long-tail kulcsszó további előnye, hogy aki ezt használja kereséskor, az már tisztában van azzal, hogy mit keres, ennek következtében nagyobb eséllyel válhat belőle ügyfél/vásárló.
Tartalom optimalizálása
Miután megtaláltad az ideális kulcsszavakat, kezdd el használni őket a weboldaladon! Építsd be őket az oldaladon publikált szövegbe, de ügyelj arra, hogy a végeredmény természetes legyen! A Google ugyanis bünteti a kulcsszóhalmozást, hiszen az negatív felhasználói élményt eredményez.
Gyárts olyan minőségi és egyedi tartalmakat, amelyek hasznos információt nyújtanak az oldal látogatóinak. Ha kíváncsi vagy, hogyan készíthetsz értékes contentet a célközönséged számára, olvasd el a tartalommarketingről szóló blogbejegyzésünket!
Címsorok és alcímek
A szöveges tartalmakat az úgynevezett heading elemek segítségével tagolhatjuk a legmegfelelőbben. A heading tagek használata nem csak az olvasóknak segít jobban eligazodni a szövegben, hanem a keresőmotoroknak is, ezért fontos, hogy mindig beállítsuk őket a publikálás előtt!
A h1 címsor az első dolog, amit a látogatók és a keresőmotorok észrevesznek, ezért fontos, hogy figyelemfelkeltő legyen és lehetőleg tartalmazza a legfontosabb kulcsszót. Az egyediséget is szem előtt kell tartani, hiszen ez segít megkülönböztetni minket a versenytársainktól.
A címsoron túl lehetőségünk van h2, h3, h4, h5 és h6 alcímeket is beállítani. Az alcímeknek fontos szerepe van a felhasználói élmény növelésében, hiszen a segítségükkel a hosszabb tartalmakat könnyebben áttekinthető részekre oszthatjuk.
<h1>On-page SEO útmutató 2023<h1> <h2>Mit jelent az on-page SEO és mi a jelentősége?<h2> <h3>1. On-page SEO<h2> <h3>2. Off-page SEO<h2> <h3>3. Technikai SEO<h2> <h3>4. Lokális SEO<h2> <h2>Kulcsszókutatás<h2> <h2>Tartalom optimalizálása<h2> <h2>Címsorok és alcímek<h2> … |
Meta cím és meta leírás
A meta cím, vagy más néven meta title mutatja meg a Google-nek és a felhasználóknak, hogy miről szól az adott oldal. Ez a keresőben a legmarkánsabb címsor. A meta title ideális esetben megegyezik az oldal címsorával, 50-70 karakter hosszúságú. Fontos, hogy tartalmazza azt kulcsszót, amire az adott oldalt optimalizáltuk.
A meta leírás a meta title alatt található szöveg, amely a keresőtalálat során jelenik meg a felhasználóknak. Ez a rövid leírás lehetővé teszi a látogatók számára, hogy megismerjék a weboldal tartalmát és eldöntsék, hogy az releváns-e számukra. Érdemes elhelyezni benne a legfontosabb kulcsszavakat, hiszen a kereső kiemeli azokat a kifejezéseket, amelyekre a felhasználó aktuálisan keres. A meta leírás ideális hossza 120-160 karakter, a tartalma tömör, lényegre törő, az oldal szempontjából releváns és figyelemfelkeltő. A meta leírást üresen is lehet hagyni, ebben az esetben a keresőmotor maga generálja azt. Érdemes azonban megírni, hiszen egy vonzó, Call To Actionnel kiegészített meta description-re nagyobb valószínűséggel kattintanak, ezzel pedig organikusan növelhető az weboldalunk forgalma.
Képek optimalizálása
Az image alt tagek olyan HTML elemek, amelyek segítenek a keresőmotoroknak megérteni és értelmezni a weboldaladon elhelyezett képek tartalmát, ugyanis a keresőrobotok a képi információt még nehezebben dolgozzák fel, mint a szöveges tartalmat. Az alt tag nem csak a keresőnek, de a látássérült felhasználóknak is segít a weboldal értelmezésében. Ez a szöveg jelenik meg akkor is, ha a kép valamiért nem töltődik be az oldalon. Az alt tagnek tükröznie kell a kép tartalmát. A megírásakor érdemes kulcsszavakat elhelyezni a szövegben, ám a kulcsszóhalmozást ebben az esetben is kerülni kell!
Az alt tagek beállítása mellett fontos, hogy a weboldalon használt képek tömörítve legyenek, hogy ne lassítsák le a weboldal betöltési sebességét. Emellett célszerű optimális képformátumokat használni (pl. JPEG, PNG) és megfelelő módon elnevezni a fájlt.
Az URL optimalizálása
A Google egyszerű URL-ek használatát javasolja, ezeket ugyanis a keresőmotor és a felhasználók is könnyebben tudják értelmezni. Fontos, hogy utaljon a céloldal tartalmára és könnyen értelmezhető legyen, továbbá ne tartalmazzon ékezettel ellátott betűket és speciális karaktereket!
❌ túl hosszú: https://admax.hu/utmutato-amely-segit-elsajatitani-az-on-page-seo-lepeseit ❌ túl rövid: ttps://admax.hu/cikk-12 ❌ speciális karaktereket tartalmaz: https://admax.hu/on-page-seo-&#@ ✔️ ideális: https://admax.hu/on-page-seo-utmutato-2023 |
Belső és külső linkek elhelyezése
Az oldalon található belső és külső hivatkozások segítenek eligazodni a keresőmotoroknak és a felhasználóknak azáltal, hogy releváns tartalomhoz irányítják őket. A belső hivatkozások a weboldaladon belüli más aloldalakra, a külső hivatkozások pedig a weboldaladon kívülre vezetnek. A belső linkek abban segítenek, hogy érthetőbb legyen a weboldal felepitese, illetve bizonyítja, hogy tematikában egymáshoz illeszkedő tartalmak vannak az oldalon. Ha viszont külső hivatkozásokat hozol létre, azzal megmutatod a Google-nek, hogy a weboldaladon található tartalmat más források is támogatják, ez növeli az oldalad tekintélyét.
Az AD MAX natív hirdetéseivel gyorsabban hozhatsz forgalmat weboldaladra
A keresőben a top találatok között szereplő cikkek “átlagéletkora” 2 év. Hamarabb szeretnél látogatókat terelni az oldaladra? Bízd ránk a feladatot! Natív hirdetéseinknek hála azonnal releváns felhasználókat érhetsz el, akik nagyobb valószínűséggel konvertálnak. Módszerünkkel ráadásul felgyorsítható a SEO kutatás folyamata is, A/B teszteléssel kideríthetjük, mit olvas szívesen a célcsoportod weboldaladon!