Hírek

Natív hirdetések optimalizálása

Több embert szeretnél elérni a natív hirdetésekkel? Magasabb konverzióra vágysz? Érdekel a natív hirdetések optimalizálása? Cikkünkben bemutatjuk, hogyan teszteld és optimalizáld a natív hirdetéseket a jobb eredmények érdekében. 

Korábban már bemutattuk, hogyan növelhető hatékonyan az értékesítés natív hirdetésekkel és rávilágítottunk arra is, hogyan érhető el a márkaimázs építése natív hirdetésekkel. Ám ahhoz, hogy ezek a célok teljesüljenek, fontos, hogy folyamatosan teszteljük és optimalizáljuk a hirdetéseinket a jobb konverzió és a magasabb elérés érdekében.

szemüveges férfi natív hirdetések statisztikai eredményeit prezentálja

1. A/B tesztelés

Az A/B tesztelés elengedhetetlen része a konverziós arány optimalizálásának. A vállalatok közel kétharmada alkalmaz A/B tesztelést, hogy kiderítse, melyik üzenet vagy kreatív működik a leghatékonyabban a kampányban. 

Az A/B tesztelés során a hirdetés elemeinek különböző változatait hasonlítjuk össze egymással. Két címsort vagy két különböző kreatívot tesztelünk párhuzamosan, hogy megtudjuk, melyik változat sikeresebb az üzenet közvetítésében, konverziós arányban és költségben.

Íme néhány tipp, amelyeket érdemes bevetni az A/B tesztelés során: 

  • Definiáljuk a célt: határozzuk meg, hogy mit szeretnénk elérni a hirdetéseinkkel, például magasabb konverziós rátát vagy alacsonyabb lemorzsolódási arányt, és az A/B tesztelés során a kitűzött célok alapján mérjük az eredményeket.
  • Egyszerre csak egy elemet változtassunk: az A/B tesztelés során egyszerre csak egy elemet változtassunk meg! Például módosítsuk a címsort, de használjuk ugyanazt a kreatívot, vagy fordítva: a szöveget hagyjuk meg és csak a képet/videót cseréljük. Ezzel a módszerrel gyorsan rájöhetünk, melyik a leghatékonyabb szöveg-kreatív kombináció. 
  • Több variációval dolgozzunk: a legjobb, ha már előre több kép és szöveg változatot készítünk az A/B teszteléshez, hogy minél hamarabb megtaláljuk a lehető leghatékonyabb hirdetést. 
  • Rendszeresen teszteljünk: gyakran végezzük el az A/B tesztelést, hogy naprakész információt kapjunk arról, aktuálisan melyik hirdetésünk teljesít a legjobban. 
natív hirdetések A/B tesztjét végző laptop az asztalon

2. Adatvezérelt döntések

Az adatközpontú hozzáállás az egyik leghatékonyabb módszer a natív hirdetések optimalizálására, mivel lehetővé teszi a felhasználók viselkedési mintáinak, érdeklődési körüknek és az általuk keresett kulcsszavaknak az alapos elemzését. Az adatelemzés által megismerhetjük a fogyasztók valódi igényeit és szokásait, így célzottabban tudjuk kiválasztani számukra az elvárásaiknak leginkább megfelelő natív hirdetési formátumokat. 

Az adatközpontú optimalizálás során gyakran használnak olyan szoftvereket, amelyek a felhasználói adatok alapján lehetővé teszik a hirdetések automatikus testreszabását. Nálunk, az AD MAX-ban a hirdetések adatvezérelt disztributálását a Smart+ reklámszerver technológia biztosítja.

3. A kampány felosztása eszközök szerint

A natív hirdetési hálózatok többsége csak kampányszinten teszi lehetővé a CPC/CPV licitek beállítását. Ez azt jelenti, hogy ha három különböző eszközön szeretnénk hirdetéseket megjeleníteni (asztali számítógép, tablet, mobiltelefon) és mindegyiket ugyanabba a kampányba építjük be, akkor csak egy licitet állíthatunk be (három helyett). Ez nem célravezető, ugyanis a felhasználók máshogy fogyasztanak tartalmat mobilon és asztali gépen. 

A különböző eszközök használati szokásait figyelembe véve javasoljuk külön kampányok létrehozását az eszköz típusa szerint, hogy hatékonyabban költsük a hirdetési büdzsét. Például, ha egy adott kampány asztali gépeken jól teljesít, de mobiltelefonokon nem, akkor a mobiltelefonos kampányra külön licitet állíthatunk be, és a hatékonyabb eredmények érdekében az egyéb beállításokat is finomíthatjuk az adott eszköztípus szerint, hogy könnyebben eljusson a hirdetésünk a megfelelő célcsoportokhoz.

natív hirdetések megjelenítése mobilon laptopon és tableten

4. Hatékony elemzési eszközök használata

A megfelelő elemzési eszközök alkalmazása kulcsfontosságú a natív hirdetések eredményességének kiértékeléséhez. Ezek az eszközök lehetővé teszik, hogy megértsük, hogyan teljesít a natív kampány a különböző kulcsszavak, célközönségek, eszközök és helyszínek szerint. Továbbá biztosítják a hirdetések eredményeinek nyomonkövetését, a konverziók mérését és az optimalizálási folyamatok végrehajtását. A megbízható elemzési eszközök közé tartozik például a Google Analytics, a Facebook Pixel, az Optimizely és a Hotjar.

Natív hirdetések optimalizálása az AD MAX-nál

Az A/B tesztelés, az adatközpontú hozzáállás és a hatékony elemzési eszközök alkalmazása mind fontos módszerek a natív hirdetések hatékony futtatásához. Az AD MAX Hungary garantálja a kampányok folyamatos tesztelését és optimalizálását, így az általunk futtatott natív hirdetések a lehető legjobb konverziós eredményt érhetik el. Vedd fel velünk a kapcsolatot és bízd ránk a natív hirdetéseid kezelését! 

Lépjen velünk kapcsolatba

Az AD MAX a Strossle magyarországi kizárólagos technológia– és natív hirdetés értékesítési stratégiai partnere.

AD MAX Hungary Kft.

+36-30/221-7342
office@admax.hu
www.admax.hu

Küldjön nekünk üzenetet

    Scroll to Top