Hírek

Marketing stratégia tippek 2024-re

Az új év kezdete remek alkalom a marketing stratégia újragondolására, illetve finomhangolására. Cikkünkben ehhez nyújtunk inspirációt néhány ígéretes terület, illetve lehetőség bemutatásával.

Tippek a 2024-es marketing stratégiához

Vissza a személyes kapcsolatokhoz!

Bár maga a Covid továbbra is itt él velünk, ma már távolinak tűnnek a 2020-as és ’21-es korlátozások. Ennek ellenére jellemzően kevesebbet találkozunk másokkal a valóságban – a skype-os meetingek vagy akár konferenciák teljesen elfogadottá váltak.

2024-ben érdemes lehet visszatérni az IRL (in real life, vagyis való életben zajló eseményekhez – akár a célcsoportunknak szervezünk valamit, akár cégünk dolgozóinak.

Ha lehet, gondolkozzunk kisebb léptékű eseményekben, melyeknél a résztvevők egymással is könnyebben kapcsolatba kerülnek – bár ezek szervezése kicsit több feladattal járhat egy-egy nagy szupereseményhez képest, a végeredmény is emlékezetesebb lehet.

Legyünk megbízhatók, hitelesek!

Az elmúlt években a világ szinte minden fejlett országára jellemző lett a társadalom mély megosztottsága: az emberek egyre inkább saját echo chamberjeikbe (visszhangkamráikba) zárkóznak. Egyre kevésbé bíznak azokban is, akik mást gondolnak, mint ők, illetve a hírekben, melyek olyan dolgokat mutatnak be, amik nem egyeznek világképükkel.

Ezért is fontos, hogy márkaként kiemelt figyelmet fordítsunk 2024-ben arra, hogy potenciális és meglévő ügyfeleink, valamint munkavállalóink bízzanak, illetve megbízhassanak bennünk. Ennek érdekében érdemes fokozott figyelmet fordítanunk az átláthatóságra, valamint a következetes, kiszámítható kommunikációra. És még valami: ha megígérünk valamit – akár a kollégáknak, akár az ügyfeleknek – azt igyekezzük mindenáron betartani.

Használjuk felelősen az AI-t!

A felelős AI használat tulajdonképpen már az előző alapelvből is következik: csak akkor lehetünk összességében transzparensek és következetesek, ha minden területen azok vagyunk – és ez alól az AI használat sem jelenthet kivételt.

Bár – mint azt múlt heti cikkünkben is írtuk – az AI terén nagyon sok újdonság vár ránk idén, így egy nehezen kiszámítható területről van szó, az alapokat mindenképpen érdemes megteremtenünk.

Ha még nem tettük, érdemes például rögzíteni, hogy milyen módon használunk mesterséges intelligenciát, milyen szabályok és alapelvek alapján döntjük el, hogy az ügyfelek vagy kollégák adatai, szövegei kerülhetnek-e AI adatbázisokba stb.

Szintén érdemes körüljárni azt is, hogyan kerülhetjük el, hogy AI alkalmazások révén jogilag kifogásolható anyagok kerüljenek felhasználásra cégünknél – legyen szó akár képről, akár szövegekről, akár videókról.

Tegyük még személyre szabhatóbbá a felhasználói élményt!

2024-ben talán már nem kell magyarázni, hogy a személyre szabhatóság mennyire fontos a felhasználói élmény szempontjából: ma már a Coca-Colától a Nike-ig millió példa is van arra, hogy valamilyen szintű perszonalizáció szinte minden piacon lehetséges.

Kevésbé triviális ugyanakkor, hogy van ennek a témának egy másik dimenziója is: a személyre szabhatóság óriási lehetőségeket tartogat a marketing és kommunikáció számára is, hiszen az ügyfél minden egyes perszonalizációs választása információ, amit ezernyi területen hasznosíthatunk.

Az egyik ilyen terület a termékfejlesztés: minél több perszonalizációs lehetőséget adunk az ügyfeleknek, annál jobb képet kaphatunk arról, hogy milyen témák vagy területek a legnépszerűbbek – ezt a tudást felhasználva újabb választási lehetőségeket adhatunk, ami segíthet újabb és újabb érdeklők bevonzásában.

Szintén óriási lehetőségek vannak az ügyfélszegmentálásban: a költséges, és értelemszerűen egy-egy pillanatnyi állapotot mutató kutatások egy része kiváltható a perszonalizálásból kikövetkeztethető adatokkal. Ráadásul folyamatos, „élő” képet kaphatunk ügyfeleink döntéseiről a perszonalizációs adatok elemzése révén, így láthatjuk a közép- és rövidtávú trendeket, ingadozásokat is.

Figyeljünk a hangalapú keresésekre is!

Magyarország több okból is lépéshátrányban van a hangalapú keresések terén, de a virtuális  asszisztensek egyre jobban értenek magyarul, így egyre többen használják ezeket itthon is.

Mindez azért nagyon fontos, mert hangalapon máshogy keressük ugyanazt – például egy-két kulcsszó beírása helyett egy teljes kérdést teszünk fel, esetleg több informális kifejezéssel („Oké Google, mutass egy király pizzázót Siófokon” vs „Siófok Pizza”).

Maguk a SEO taktikák, trükkök sokszor nagyon hasonlóak ahhoz, amit az írásos kereséseknél is használhatunk, de amíg nem számolunk ezzel az új csatornával, valaki más fog az elsők között megjelenni… vagy elhangzani márkánk helyett az efféle kereséseknél.

Jó hír, hogy a hangalapú keresésekre optimalizált oldalak általában a nem hangalapú keresésekben is jobb helyezést érnek el, vagyis a kétféle SEO nem áll ellentétben egymással. Ez ugyanis azt jelenti, hogy még akkor is hasznos lehet az efféle finomhangolás, ha a célcsoportunk egyelőre még csak kis százalékban vezérli virtuális asszisztensét hanggal.

Tegyük a marketing stratégia részévé a társadalmi felelősségvállalást!

Az elmúlt években már megszokhattuk, hogy a nagy márkák rendelkeznek CSR, vagyis corporate social responsibility stratégiával – most itt az ideje, hogy kisebb és közepes márkaként is végiggondoljuk, mit szeretnénk tenni ezen a téren.

Nem feltétlenül kell nagy terjedelmű programokban gondolkodni: a lényeg, hogy munkavállalóink és vásárlóink, ügyfeleink tudják – vagy ha szeretnék, megtudhassák – mi a fontos számunkra ezen a téren. Mire törekszünk, mit teszünk és mi az, amit esetleg semmiképp nem teszünk annak érdekében, hogy a világ, illetve a piac, iparág, aminek részei vagyunk, egy kicsit jobb hely legyen.

Mindez hosszú távon természetesen elemi érdeke is mindenkinek: az ideális társadalmi felelősségvállalás a cég hosszú távú túlélésében is segít. Gondolkodjunk el rajta, hogy melyek azok a területek, ahol a legközvetlenebbül érinthetnek bennünket a fennálló kihívások, problémák, és fókuszáljunk ezekre.

Ha így teszünk, a már korábban emlegetett hitelességet is támogatjuk, ami CSR ügyekben különösen fontos, hiszen az internet tele van olyan cikkekkel, melyekben egy-egy márkát ültetnek pellengérre saját ígéreteivel szembemenő tevékenységei miatt.

Ne feledjük: ha csak szavakban kötelezzük el magunkat, de a mindennapokban nem cselekszünk a lefektetett elveknek megfelelően, az a márka image szempontjából akár rosszabb is lehet, mintha semmit sem tettünk volna.

Lépjen velünk kapcsolatba

Az AD MAX a Strossle magyarországi kizárólagos technológia– és natív hirdetés értékesítési stratégiai partnere.

AD MAX Hungary Kft.

+36-30/221-7342
office@admax.hu
www.admax.hu

Küldjön nekünk üzenetet

    Scroll to Top