Hírek

Márkaimázs építése natív hirdetésekkel

Növelni szeretnéd a “brand awareness”-t? Visszatérő ügyfélkört szeretnél kialakítani? Cikkünkben bemutatjuk, milyen egyszerű a márkaimázs építése natív hirdetésekkel.

Korábbi blogbejegyzésünkben bemutattuk, hogyan növelhető hatékonyan az értékesítés natív hirdetésekkel. A natív hirdetések azonban nem csak az értékesítés növeléséhez és a forgalomtereléshez járulnak hozzá, hanem hatékony eszközök lehetnek a brand image-ének építésében is. Segítenek abban, hogy a márka üzenete hatékonyan jelenjen meg az online térben, erősítik a fogyasztók tudatában a branddel kapcsolatos pozitív érzéseket.

márkaimázs építése - egy kéz játékkockákat helyez el brand felirattal és hangosbemondóval

1. Egyedi, személyre szabott tartalom

A natív hirdetések egyik legnagyobb előnye az, hogy lehetővé teszik a brandek számára az egyedi tartalom készítését. Natív hirdetésekkel nem csak termékeket vagy szolgáltatásokat reklámozhatunk, hanem értéket is nyújthatunk a felhasználók számára. Lehetnek ezek oktatóvideók, interaktív infografikák vagy cikkek, amelyek segítenek jobban megérteni egy adott témát. Az olyan egyedi tartalmak, amelyek bemutatják a márka értékeit és történetét, vagy értékes információt nyújtanak, hozzájárulnak a pozitív márkaimázshoz.

A natív hirdetések további előnye, hogy a hirdetésben megjelenő üzeneteket különböző felhasználói szegmensek igényeihez igazíthatjuk. Átfogó piackutatás és analitika segítségével megismerhetjük a célközönség igényeit és preferenciáit, hogy személyre szabottabban célozhassunk. Ez nem csak a hirdetések, hanem az ügyfélkapcsolat építésének hatékonyságát is növelheti. Ha a felhasználók úgy érzik, hogy a hirdetők valóban tisztában vannak az igényeikkel, és releváns tartalmakat kínálnak számukra, akkor nagyobb valószínűséggel válnak visszatérő vásárlókká. 

2. Vizuális megjelenés

A natív hirdetések esetében a vizuális megjelenés kulcsfontosságú. Egy látványos, figyelemfelkeltő kreatív lehetővé teszi, hogy a márka hirdetése kiemelkedjen a többi tartalom közül és emlékezetessé váljon a felhasználók számára. A kreatívnak olyan elemeket kell tartalmaznia, amelyek igazodnak a célcsoport ízléséhez és elnyerik a figyelmüket. Fontos továbbá a brand arculatához igazodó grafikai elemek, színek és betűtípusok alkalmazása is, hiszen ez segíti a márka felismerhetőségét és megjegyezhetőségét, továbbá hozzájárul az image növeléséhez. 

3. Tartalomstratégia

Márkaimázs építése felgyorsítható jól átgondolt tartalomstratégia kidolgozásával, hiszen a tartalmak tudatos tervezése és időzítése segíthet a brandnek a fogyasztók emlékezetében maradni. Íme pár szempont, melyet érdemes figyelembe venni a natív hirdetési stratégia kialakításakor: 

  • Összhang: a natív hirdetésekben megjelenő üzenetek összhangban legyenek a márka értékeivel és főbb üzeneteivel.
  • Kapcsolat: A tartalmaknak lehetőséget kell adniuk arra, hogy a márka erősítse a kapcsolatát a célközönséggel. Érdemes például reagálni a közösségi oldalakon érkező üzenetekre, vagy válaszolni az ügyfélszolgálathoz érkező leggyakoribb kérdésekre. 
  • Platformok: a tartalmak különféle csatornákon jelenjenek meg, így elérve a lehető legnagyobb közönséget. 
  • Ütemezés: a rendszeres megjelenés hozzájárulhat ahhoz, hogy a márka folyamatosan jelen legyen a fogyasztók tudatában és pozitív benyomást keltsen.
tartalomstratégia grafikont táblára rajzoló kéz

4. Hasznos, értékteremtő tartalmak

Az olyan natív hirdetések, amelyek hasznos és értékes információkat nyújtanak a felhasználók számára, pozitív benyomást keltenek a márkáról és hozzájárulnak a vásárlói bizalom kialakulásához. Fontos tehát, hogy a márka ne csak az eladásokra összpontosítson, hanem az értékes tartalmak létrehozására is, amelyek segíthetnek a vásárlók problémáinak megoldásában.

Hogyan hozható létre értékteremtő tartalom? Először is ismerni kell a célközönséget és tisztában kell lenni azzal, milyen témák foglalkoztatják őket. Ezt követően létrehozhatunk számukra olyan natív hirdetéseket, amelyek releváns információkat tartalmaznak a témával kapcsolatban. Ezek az edukatív, informatív hirdetések sokkal nagyobb valószínűséggel ragadják meg a célcsoport figyelmét, és a márka iránti elköteleződést is növelik.

5. Influenszerek használata

Az influenszereknek több ezer követőjük van a közösségi média platformokon. Mivel a követőik elismerik a személyes véleményüket, ezért az általuk végzett termék- és márkakommunikáció egyfajta ajánlásnak számít, amely erősíti a fogyasztók bizalmát a márkával kapcsolatban. Fontos, hogy olyan influenszereket válasszunk, akik relevánsnak számítanak a brand, illetve a termék és/vagy szolgáltatás szempontjából, hiszen így sokkal hitelesebb és több potenciális vásárlót érhet el. 

6. A közösségi média integrációja

A social media jelenlét ma már szinte nélkülözhetetlen, hiszen a közösségi oldalak lehetővé teszik a márkák számára, hogy kapcsolatba lépjenek a célközönségükkel. Ezért kiemelten fontos a natív hirdetések beágyazása a márkák közösségi média profiljába. Az integráció lehetőséget ad a márkáknak, hogy jobban kommunikáljanak a közönségükkel, miközben erősítik az imázsukat és növelik a brand awarness-t.

Ezen felül az integráció lehetővé teszi a márkák számára, hogy közvetlenebb kapcsolatot építsenek ki a felhasználókkal. Az ilyen típusú hirdetések sokkal személyesebbek, így a felhasználók nagyobb valószínűséggel követik be a márkák közösségi média profiljait és lépnek interakcióba. Ennek eredményeképpen a márkák jobban megérthetik a célközönségük igényeit, és hatékonyabban kommunikálhatnak velük.

fiatalok visszajelzéseket osztanak meg natív hirdetésekre okostelefonjukon egy falnál állva

5. Érzelmi hatás

A natív hirdetések hatékonyságában az érzelmi hatások kulcsfontosságú szerepet játszanak. Az olyan hirdetések, amelyek érzelmileg megragadóak, emlékezetesebbé teszik a márkát a célközönsége számára és erősítik a róla kialakult pozitív képet. 

Hogyan lehet érzelmileg megragadó egy natív hirdetés? Érdemes személyes történeteket mesélni, vagy olyan szituációkat bemutatni, amelyek könnyen megjegyezhetőek, esetleg reflektálni egy aktuális problémára, ami érinti a célközönséget is. 

Az érzelmi hatásokat kiváltó natív hirdetéseket érdemes összehangolni a márka kommunikációjával, hogy egységes képet alkossunk a felhasználók előtt a brandről. 

A márkaimázs építése könnyebb az ADMAX natív hirdetéseivel

Ha natív hirdetésekkel szeretnéd növelni a márkád imázsát, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot! Mi segítünk neked olyan natív hirdetéseket kialakítani, amelyek értékteremtő, hasznos információkat tartalmaznak és érzelmeket váltanak ki, hogy pozitív benyomást kelthess a márkáddal kapcsolatban és visszatérő ügyfélkört építhess ki. 

Lépjen velünk kapcsolatba

Az AD MAX a Strossle magyarországi kizárólagos technológia– és natív hirdetés értékesítési stratégiai partnere.

AD MAX Hungary Kft.

+36-30/221-7342
office@admax.hu
www.admax.hu

Küldjön nekünk üzenetet

    Scroll to Top