Hírek

Közösségi média marketing: feltörekvő platformok és trendek

A közösségi média továbbra is kulcsszerepet játszik életünkben. Természetes, hogy a marketingesek is kiemelt figyelmet fordítanak a területnek éppen ezért. De mire számíthatunk idén a közösségi média marketing világában?

Közösségi média marketing: feltörekvő platformok és trendek

Kezdjük először is a feltörekvő platformokkal! Világszerte a Kick-től a Bluesky-ig több olyan friss oldal, illetve alkalmazás is létezik, ami évek múlva akár itthon is releváns lehet. Leginkább egynek van esélye, hogy itthon is áttörést érjen el, és ez a Threads.

Threads: a nagy tesó nagy segítségével

A magyar felhasználók viszonylag konzervatívak a  közösségi média tekintetében – ezért is gondoljuk, hogy egy-egy feltörekvő platformnak csak kivételes esetben van esélye arra, hogy számottevő esélyt érjen el.

A Threads esetében is óriási kérdés, hogy vajon berobban-e Magyarországon, ahol a Twitter sosem volt annyira fontos, mint például az Egyesült Államokban. Ami miatt mégis érdemes figyelni a kifejezetten a Twitter – mai nevén X – versenytársának szánt platformot az az, hogy a tulajdonos Meta nagyon ügyesen az Instagramhoz kötötte azt.

Ma Magyarországon mintegy 3 millió ember instázik, és ők a feedjükben afféle natív hirdetésként folyamatosan látják az Instagramon általuk követett oldalak és emberek Thread-posztjait is. Ha ezekre rákattintanak, már a Thread-en is vannak, ahol Instagram azonosítójukkal be is léphetnek – így az átjárás nagyon könnyű.

Arról, hogy jelenleg hány magyar használja az új platformot, egyelőre nem láttunk adatot, de jól mutatja az érdeklődést, hogy például a Telexnek máris 10 ezer követője van itt. A Twitteren ugyan ennek két és félszerese, de ezt 3 és fél év alatt gyűjtötték össze. Összehasonlításként a Treads Magyarországon alig 2 hónapja(!) elérhető.

Reddit: félmilliós bázis, minimális zaj

A Reddit jövőre már 20 éves lesz, így bizonyos értelemben talán túlzás feltörekvő platformnak nevezni. Magyarországon azonban még mindig relatíve szűz területnek tekinthető marketinges, illetve reklám szempontból, pedig az r/hungary csoportban már több mint 400 000 felett jár a tagok száma.

Egy már-már teljesen reklámmentes oldalon mindig érdemes megjelenni, ha vannak felhasználók, ráadásul a Redditen nagyon könnyen meg tudunk szólítani mikro-szegmenseket, így azok a márkák, akik kipróbálják itt magukat, az átlagnál nagyobb felhasználói aktivitásra számíthatnak.

Hogy hogyan is nézhet ki egy sikeres kampány Redditen, arra itt van pár remek nemzetközi példa.

Platform-független trendek

Természetesen a már eddig megszokott platformokon is vannak-lesznek változások, átrendeződések. Lássuk ezeket!

Folytatódik az AI előretörése

A digitális marketing más területeihez hasonlóan a közösségi média esetében is folyamatos a mesterséges intelligencia (AI) szerepének növekedése – és ez a trend 2024-ben is meghatározó marad.

Bár a tisztázatlan jogi kérdések és az AI-hallucináció jelensége miatt továbbra sem reális, hogy egy-egy kampány kizárólag AI felhasználásával készüljön, a mesterséges intelligencia bevonásával készült anyagok, mutációk száma növekedni fog.

Ahogy a technológia adaptálása révén az egységnyi kreatív mutációra jutó költség csökken, úgy válik majd lehetővé összetettebb, színesebb social media kampányok létrehozása a kisebb márkák számára is. A felhasználók elvárásai alighanem növekedni fognak e téren, így a végeredmény nagyobb zaj lehet – a marketingesek így egyre inkább rá is szorulnak majd, hogy a korábbinál nagyobb intenzitással kommunikáljanak.

Az emberi tényező fontossága is nő

Míg a háttérfolyamatokban egyre több – és egyre jobb minőségű – AI-munkát fogyaszt majd el az iparág, a tényleges kreatívokban ezzel párhuzamosan nőni fog a humán faktor fontossága.

Mindebben nincs semmi ellentmondás: ahogy az AI elárasztja a netet, úgy válik egyre értékesebbé a felhasználók számára az emberi alkotás. A fogyasztók lassan, de megtanulják, hogy mi az, amiben az AI nagyon jó, és mi az, amiben inkább az emberekre érdemes figyelni.

Tavaly még sokszor önmagában hír volt, ha valamit mesterséges intelligencia alkotott és a márkák ki is használták ezt – készüljünk fel egy olyan világra, ahol egyre inkább azt domborítják majd ki, ami nem az.

A hitelesség a legfontosabb

Az emberi tényező hangsúlyosabbá válása egy szélesebb folyamatnak is a része, és ez a hitelesség előtérbe kerülése. Ahogy egyre nehezebben szétválasztható, hogy mi a „fake news” és mi a valódi, úgy válik egyre fontosabbá, hogy egy-egy márka megbízható, autentikus legyen.

Mivel a közösségi média az egyik legfontosabb csatatér ezen a területen, különösen fontos, hogy a márkák hitelesen, őszintén kommunikáljanak. Ahogy a felhasználók egyre felkészültebbé válnak, hogy kiszűrjék a maszatolást, úgy válik egyre nehezebbé nyom nélkül törölni a nemkívánatos kommenteket, elhallgattatni a kritikusokat. Már csak ezért is érdemes inkább felvállalni az esetleges hibákat – és akár lehetőségként tekinteni rájuk (például insightokat alapozva a kritikákra).

Hosszabb videók

A videó már jó ideje a leghatásosabb formátum a Facebookhoz vagy az Instagramhoz hasonló hírfolyam-alapú oldalakon. Bár a legtöbb videó, amit egy-egy márka kirak – már csak a relatíve magas gyártási költségek miatt is – nagyon rövid, a felhasználók körében jól látható trend a hosszabb videók iránti igény növekedése.

Természetesen nem mozifilm – vagy akár sorozat epizód – hosszúságú videókra érdemes gondolni, de a standard 30 másodperces TV-reklámnál mindenképpen hosszabb anyagokról van szó.

Sokatmondó adat, hogy még a nagyon rövid videókkal népszerűvé vált TikTok is azt mérte, hogy felhasználói idejük nagyobb részében legalább 1 perces videókat nézegetnek. A platformon kezdetben 15 másodperc(!) volt a felső korlát, de ezt időközben már több percre tolták ki – és idén már a 30 perces videókkal kísérleteznek a hírek szerint.

Mindez nem jelenti, hogy a rövid marketing videóknak ne lenne létjogosultságuk, de ha egy márka teheti, illetve a mondanivaló megkívánja, érdemes esélyt adni a pár perces klipeknek is idén.

Lépjen velünk kapcsolatba

Az AD MAX a Strossle magyarországi kizárólagos technológia– és natív hirdetés értékesítési stratégiai partnere.

AD MAX Hungary Kft.

+36-30/221-7342
office@admax.hu
www.admax.hu

Küldjön nekünk üzenetet

    Scroll to Top