Pár naptól akár hetekig is eltarthat, mire a Google feltérképezi és indexeli az új vagy frissített weboldalakat. Bár ez az időkeret változó, számos SEO taktika és stratégia használható a Google indexelési folyamatának felgyorsítására. Íme néhány módszer az indexelési problémák megoldására.
robots.txt fájl
A robots.txt “megmondja” a keresőrobotoknak, hogy hogyan térképezzék fel weboldalt, és hogyan indexeljék annak tartalmát. Míg a robots.txt fájl alapértelmezés szerint engedélyezi az oldal feltérképezését, fontos, hogy ellenőrizd és távolítsd el az oldalakon esetlegesen előforduló botblokkolókat, amelyek hatással lehetnek az indexelésre.
Sitemap
A sitemap-en keresztül megmutathatod a keresőmotoroknak azt, hogy az adott weboldalon található tartalom hogyan rendszerezett. A keresőmotorok az XML és HTML sitemap-ek alapján értelmezik az oldalakat és tartalmakat indexelés céljából. A webhelytérképek tájékoztathatják a Google-t példál egy videótartalom hosszáról, egyes weboldalak utolsó frissítésének időpontjáról, a tartalom alternatív nyelvi változatairól, a kép témáiról és egyebekről.
Belső hivatkozások
A belső hivatkozások (linkek, amelyek a weboldalad más oldalaira vezetnek) segítségével a keresőrobotok gyorsan megtalálhatják és indexelhetik a weboldaladat. Legyen szó webhelytérképről, menüpontokról, vagy linkelt bejegyzésről a szövegben, a belső linkek lehetőséget biztosítanak a keresők számára, hogy jobban megértsék a webhely felépítésének hierarchiáját. Ha webhelyed nem alkalmaz belső linkelési stratégiát, előfordulhatnak indexelési problémák, mert esetleg a Google nehezebben tudja indexelni a tartalmat.
Noindex címke
Ha weboldaladnak túl sok aloldala van a feltérképezéshez és indexeléshez, a keresőrobotok nem fogják tudni mindegyiket megtekinteni és/vagy rangsorolni. A noindex címkék beállításával letilthatod, hogy a Google ismétlődő, gyenge minőségű, befejezetlen vagy tesztoldalakat indexeljen a webhelyeden. Ehelyett a Googlebotot a legértékesebb oldalak feltérképezésére irányítja. Bánj körültekintően a noindex tag-gel, mert tévedésből SEO szempontból értékes oldalakat tehetsz elérhetetlenné, ami csökkentheti organikus forgalmadat.
Kanonikus címke
A kanonikus címkék, beleértve a domainek közötti kanonikus címkéket is, jelzik a keresőknek, hogy mely webes tartalmat kell előnyben részesíteniük, ha többszörös vagy hasonló tartalom van megosztva több belső, vagy külső URL-en keresztül. “Kanonizálással” megmondhatja a Google-nak, hogy mely weboldal tartalmát kell indexelni. EZ fegyorsítja a folyamatot és elkerülheted vele, hogy a Google alapértelmezés szerint rossz oldalt használjon indexeléskor.
Alt-text
Ha a képeket leíró ún. alt-text-tel optimalizálod, a keresőrobotok nagyobb valószínűséggel fedezik fel és indexelik a képtartalmaidat. Ezek az oldalon található képekhez tartozó leírások segítenek a keresőmotornak megérteni, hogy mi az adott képi tartalom és miért releváns az oldal szempontjából. A képek alt-text szövegének beillesztése így elősegíti az oldalak megfelelő indexelését.
Google Indexing API
Ha weboldald “rövid életű” oldalakat is tartalmaz, például álláshirdetéseket, vagy például eseményekről szóló bejelentéseket, a Google indexelő API-ja folyamatosan feltérképezheti és indexelheti az oldalakat. Ezenkívül az API lehetővé teszi egy RSS-hírcsatorna beállítását is, amely lehetővé teszi, hogy gyorsan értesítse a Google-t az indexhez hozzáadandó új tartalomról, így a Google ütemezheti a keresőrobotokat az oldalak újrafeltérképezésére és újraindexelésére.
Google Search Console
A Google Search Console-on keresztül manuálisan küldhetsz be webhelytérképet, új tartalmakat és URL-eket (új és frissített egyaránt), valamint ellenőrizheted az indexelés állapotát. URL-eket javasolhatsz a Google-nek, hogy azokat feltérképezze és indexelje.