Hírek

Hatékony SEO stratégia 2024-re

Kevés terület változik olyan dinamikusan még a digitális marketing világán belül is, mint a SEO. De mire érdemes figyelni a céges SEO stratégia idei újragombolásánál?

Hatékony SEO stratégia 2024-re


Google SGE: Nem tudjuk mikor, de sok mindent megváltoztat a magyar SEO világában is

A Google SGE (Search Generative Experience) a keresőcég egy új szolgáltatása, ami az Egyesült Államokban már most elérhető angol nyelven.

Jelenleg a felhasználónak kell azt engedélyeznie – ha úgy tetszik, bekapcsolnia –, ez azonban szinte biztosan változni fog, ahogyan az is biztosra vehető, hogy előbb-utóbb a világ más országaiban is elérhető lesz.

A magyar nyelvű változat alighanem a globális angol után érkezik, de ami késik, nem múlik – és az biztos, hogy amint része lesz az alap beállításnak, komolyan megváltoztatja majd a keresési élményt.

A Google SGE lényege, hogy a beírt kereső kifejezésre – ahogy az AI lassan beszivárog az életünkbe, ez egyre inkább kérdés formájában érkezik majd – egy néhány soros összefoglaló választ ad, hasonlóan például a Chat GPT-hez.

Ez az összefoglalás nem váltja ki a hagyományos keresést, de kiemelt helyen szerepel a találati oldalon. Óriási a jelentősége, hogy tartalmainkat az SGE-re is tudjuk-e optimalizálni már csak azért is, mert a jelenlegi verzióban képekkel ellátott linkek is szerepelnek a válasz mellett.

Bár nagyon sok még a kérdőjel a témában, az biztos, hogy már most érdemes felkészülni az SGE érkezésére – nem elfelejtve, hogy az nem váltja ki teljes egészében a régi keresőt, így a „hagyományos” SEO-t sem szabad elhanyagolni.

És hogy mit jelent mindez a gyakorlatban? Íme 4 jó tanács:

1.     Fókuszáljunk a friss adatokra!

Az elemzések szerint az SGE nagy hangsúlyt helyez arra, hogy az általa idézett adatok frissek legyenek. Ha a versenytársaknál frissebb adatokkal tudunk dolgozni, nő az esélyünk, hogy részesei lehetünk az SGE válaszának.

2.     Használjunk minél több forrást és összesítsük a tudást!

A jelenlegi amerikai oldalt használva jól látható, hogy előnybe kerülnek azok a tartalmak is, melyek több forrásra támaszkodva adnak átfogó elemzést egy-egy témában. Minél több ilyen véleménycikk vagy elemzés van oldalunkon, annál jobbak lesznek esélyeink.

3.     Keressünk szegmenseket, melyekben elsők vagyunk!

Egy-egy specifikus kérdés megválaszolásánál az SGE előnyben részesíti a releváns, kifejezetten az adott kérdéssel foglalkozó tartalmakat. A nagy, általános leírások mellett érdemes tehát ezeket is figyelembe vennünk – és minél több olyan szegmenset találnunk, melyben mi lehetünk „a megmondók”, vagyis az autentikus információforrás.

4.     Használjunk minél több önálló tartalmat!

Az eddigi tapasztalatok azt is mutatják, hogy az SGE szívesen válaszol egy konkrét tartalom rövidebb részletével, amennyiben az éppen releváns az adott keresésnél. Ezért érdemes kisebb egységekre bontani mondandónkat és például rövid listákba szedni tartalmunkat – úgy, ahogy azt mi is tesszük most ennél a bejegyzésnél.

AEO: Válasz nagyon sok kérdésre

Ha ma valaki a magyar Google-be beírja az „AEO” kifejezést, az első találatok egy európai gazdálkodói programról szólnak. Ha mellé írjuk a SEO-t is, már helyben vagyunk: a rövidítés megfejtése Answer Engine Optimization – és az egyik első találatból megtudhatjuk, hogy valójában ez a SEO jövője.

De mik is azok az Answer Engine-ek? Minden olyan szolgáltatás, ami kérdésekre ad választ – a Google Asszisztenstől kezdve az Alexán át egészen a Chat GPT-ig és mindenféle versenytársig bezárólag.

Ha innen nézzük a dolgokat, az eddig részletezett Google GSE is ennek a nagyobb kategóriának a része – sőt, ez a szolgáltatás az, melynek révén az AEO-szempontok immár megkérdőjelezhetetlenül részéve kell, hogy váljanak a SEO stratégiának 2024-ben.

Hogyan könnyíthetjük meg ezeknek az eszközöknek a munkáját, hogyan biztosíthatjuk, hogy előnyben részesítsék tartalmainkat? A válasz nem olyan egyértelmű, mint a GSE esetében – már csak azért sem, mert a legnépszerűbb AI bot, a ChatGPT egyelőre – hacsak nem a Bing keresőn keresztül használjuk – nem fér hozzá az internethez, így hiába optimalizálunk most, nem fog változni semmi.

Ugyanakkor biztos, hogy időről-időre minden eszköznél frissül az az adathalmaz, amire az a válaszadásnál támaszkodik – ahogy az is, hogy ezeknek az eszközöknek a jelentősége folyamatosan nőni fog. Ezért két dolgot mindenképp érdemes megtenni: egyrészt folyamatosan nyomon követni a témát és rendszeresen ellenőrizni, melyek a legnépszerűbb eszközök Magyarországon, illetve más piacainkon – másrészt (az előző részben leírt, tágabb értelemben véve AEO-nak is tekinthető tippek követésén túl) elkezdeni GYIK-szekcióink fejlesztését.

A GYIK, vagyis gyakran ismétlődő kérdések szekció egyáltalán nem újkeletű dolog, de a válaszoló eszközök elterjedésével egyre fontosabbá válik. Ezért érdemes frissítenünk és kibővítenünk – ha jól strukturált, minden részletre kiterjedő, közérthető GYIK oldalunk van, az a válaszadó eszközökön túl a valódi (emberi) látogatóinknak is hasznára válhat majd.

Videó SEO: tekintettel a nézőkre

Ma már Magyarországon is természetes, hogy videók alapján hozunk meg egy vásárlási döntést vagy videókat küldünk tovább ismerőseinknek szöveg, illetve kép helyett.

A legtöbb cég felismerte a trendet és – bár relatíve költséges műfajról van szó – igyekszik minél több videóval ellátni meglévő és potenciális ügyfeleit. Jellemző ugyanakkor, hogy ezek SEO-zása kimerül néhány hashtag használatában – pedig pont a magas gyártási költségek miatt nagyon nem mindegy, hány érdeklődőhöz jut el végül egy-egy anyag.

Mit tehetünk azért, hogy a Google vagy éppen a YouTube első helyeken hozza klipjeinket? Először is tisztázzuk a folyamatokat házon belül, és érjük el, hogy egyetlen videó se lehessen „túl jelentéktelen” vagy „túl kreatív” ahhoz, hogy kivonja magát a SEO alól.

Másodsorban, kezeljük a YouTube-ot épp oly fontosan, mint magát a Google-t: használjunk YT kulcsszó-keresőt és analitikát, A-B teszteljünk nézőképeket, stb.

Végül, de nem utolsósorban, segítsük a botok munkáját azzal, hogy az anyagok átiratait is mindig közzétesszük: bár technikailag már megoldható a videók szövegében történő keresés, ha publikáljuk a szövegeket is, egyszerűsítjük a dolgot – és kiiktatunk egy hibalehetőséget is.

Lépjen velünk kapcsolatba

Az AD MAX a Strossle magyarországi kizárólagos technológia– és natív hirdetés értékesítési stratégiai partnere.

AD MAX Hungary Kft.

+36-30/221-7342
office@admax.hu
www.admax.hu

Küldjön nekünk üzenetet

    Scroll to Top