A natív hirdetéseket kizárólag terjesztési eszközként használod tartalommarketing céljaidhoz? Csak „a funnel csúcsa” jelzővel illeted ezt a stratégiai formátumot?
Talán érdemes átgondolnod és megnézned, hogyan illeszkedhetnek a natív hirdetések a konverzió fókuszú marketing céljaidhoz.
Az eladástól a történetmesélésig
Az “AIDA” marketing megközelítés (Figyelem / Érdeklődés / Vágy / Cselekvés) általában vegyes csatornákat felhasználó kampányként jelenik meg, melyben különböző hirdetési formátumokhoz különböző KPI-k tartoznak a„tölcsérben”. Szerezd meg a lehető legtöbb figyelmet a “tölcsér legszélesebb részén” egy formátummal, majd tereld az ügyfeleket a “tölcsér alján” lévő konverziós cél felé. A marketingesek megpróbálják megérteni, hogy melyik csatorna a leghatékonyabb, és hova kell allokálni a legtöbb költséget úgy, hogy optimalizálják a kiadásokat azokra a KPI-kre vonatkozóan.
A kiegyensúlyozott márkaépítő (“hosszú”) marketing megközelítés és az eredményvezérelt (“rövid”) kampányfókusz kapcsolati igénye azonban gyakran azt jelenti, hogy az előbbit feláldozzák az utóbbi érdekében. A történetmesélés és a márkaépítés hosszú távú hatásának mérése gyakran nehezebb, mint a konverzióvezérelt marketing elemzési adatainak vizsgálata.
Hosszú távon ez olyan helyzetet teremt, amelyben a vállalatok indokoltan „értékesítő cégekké” válnak, akiknek alig, vagy egyáltalán nincs érzelmi kapcsolódásuk vagy márkahűségük.
Ki nyeri meg a bajnokságot minden alkalommal?
Használjunk itt egy sportmetaforát. Amikor az edző összeállítja a csapatát: ki a legfontosabb játékos a pályán? A csatár vagy a mögötte álló játékos, aki átpasszolja neki a labdát?
Ezt a sportmetaforát matematikailag többször is letesztelték. Ha a csatárod (hívjuk mondjuk Mesinek) 6 gólt szerez minden kapura irányított 10 lövéséből, az nagyszerű. Ha Messit lecseseréled egy kissé rosszabb játékosra (nevezzük őt Pogbának), aki 10 kapura irányított lövésből “csak” 4 gólt lő, akkor arra a következtetésre jutsz, hogy a csapatod gyengébb.
DE: ha nem veszel fel egy nagyszerű középpályást a labda átadására, Messi nem tudja a megfelelő lövést elvégezni. Ha a középpályára egy SZUPER játékost teszel (hívhatjuk őt Eden Hazardnak), akkor az átadott labdák száma növekszik, ezért Pogba kellően jó játékos lesz ahhoz, hogy megnyerje neked a Bajnokok Ligáját. Fontos, hogy legyen egy jó erős csatárja a csapatnak, de az is kiderülhet, nem biztos, hogy ez lesz a leghatékonyabb módja a büdzsé elköltésének.
Tegyük át ezt most a marketing szakterületre. Ha a hirdetésed nagyszerű ajánlatra, egy gyönyörű e-kereskedelmi webhelyre és ingyenes szállításra vagy szolgáltatásra épül, az szuper! De ha az ügyfelek nem tudják, hogyan teszi jobbá a terméked életüket, akkor mi motiválja őket abban, hogy betegyék egyik termékedet a kosárba, vagy megnézzék a weboldaladat?
Az edző az egész szezonra tervez, nem csak egyetlen meccsre!
A digitális natív hirdetés és a tartalommarketing kombinációja a marketingben olyan, mint a mogyoróvaj és lekvár kettőse. Lehetővé teszi, hogy az üzeneted az értékajánlatod köré építsd, őszinte és irányt mutató címsorral, tolakodó hangnem és zavaró trükkök használata nélkül. A “VÁSÁROLJ MOST!” vagy “HOLNAPI SZÁLLÍTÁS” üzenetek helyett: “Van valami problémád?” Így segíthet szolgáltatásunk/termékünk neked abban, hogy pénzt / időt/ takaríts meg és megoldást találj a problémádra.”
Az általad létrehozott tartalom segítséget nyújthat, tájékoztathatja és megtaníthatja vásárlóidat arra, hogyan használják termékedet, hogyan profitáljanak a szolgáltatásodból – ez megtörténhet közvetlenül a tartalom segítségével: egyszerű regisztrációs folyamat, vásárlás vagy egy letöltés során.
A Strossle rendszerét több ezer hirdető használja különböző típusú márkák és termékek széles skáláját lefedve. Az Ügyfelek rendszeresen együttműködnek velünk abban, hogy tartalom létrehozásával új közönséget találjunk számukra. A tartalom szerinti célzás lehetővé teszi számodra azt, hogy valós időben, az érdeklődésük alapján aktivizáld az érdeklődőket és megtaláld azokat a natív hirdetéseket, amelyek forgalmat terelnek a webhelyedre. A Strossle biztosítja az elérést és analitikai eszközöket ad, ezzel segít neked abban, hogy tartalmad az ideális várárlói út élményét adja.
Vedd fel velünk még ma a kapcsolatot, hogy meg tudjuk beszélni, hogyan érjük el a natív hirdetéseken keresztül a konverziós céljaidat és megtanulhatod, hogyan kezd el a nem tolakodó, márka- és adatvédelmi szempontból is biztonságos marketingfolyamatod.
Forrás: Strossle.com
Képek: pexels.com