Az interneten böngészők több különböző márka hirdetéseivel találkoznak, amikor felkeresik valamelyik kiadó weboldalát. A hirdetés vonzereje alapján (tartalom relevanciája, felhasználói élmény stb.) a felhasználók eldöntik, hogy rákattintanak-e a hirdetésre vagy kihagyják azt. Mivel a zavaró felhasználói élmény kellemetlen környezetet teremt a fogyasztók számára, másik weboldal felkeresésére készteti a potenciális ügyfeleket/vásárlókat. A kiadó weboldalával harmonizáló, releváns tartalommal rendelkező hirdetések azonban segítenek a fogyasztók megszerzésében, és zavartalan élményt teremtenek számukra. Mindezek a natív hirdetések előnyei közé tartoznak.
Miben különböznek a natív hirdetések a hagyományos hirdetésektől? A natív hirdetések annyira összhangban vannak az oldal tartalmával, kialakításával és az adott platform viselkedésével, hogy az olvasó elhiszi, hogy a hirdetés oda tartozik. Ezek a hirdetések nem zavarják meg a böngészést, mert a felhasználói igényekhez igazodnak, a nyílt interneten célozzák a felhasználókat, ellentétben a Facebook vagy a Google felületeivel.
A hagyományos vizuális hirdetésekkel szemben a natív hirdetés számos előnnyel jár mind a kiadóknak, mind a hirdetőknek. Cikkünkben összefoglaljuk, hogy a natív hirdetések milyen lehetőségeket rejtenek magukban.
1. Nem zavarja meg a felhasználói élményt
A natív hirdetések legjellegzetesebb tulajdonsága az, hogy nem zavarják a felhasználót. Ezzel élesen szemben állnak például a YouTube-hirdetések, amelyek még mindig ugyanazt a taktikát alkalmazzák, mint az 1960-as években a tévé: amikor a felhasználó videót néz, megjelenik egy hirdetés, amit kénytelen végignézni, ez pedig rontja a felhasználói élményt.
A natív hirdetések esetében ennek az ellenkezője a helyzet. Amikor a felhasználó már olvasási, “tartalom-fogyasztói” módban van, számára releváns hirdetésekbe botlik a kiadó weboldalán. Mivel az olvasó az aktív döntéshozó, a natív hirdetések nem zavarják. Ennek köszönhetően a felhasználók legtöbbször nem érzik úgy, hogy reklámot fogyasztanak.
2. Nem függ a folyamatosan változó algoritmusoktól
A legtöbb vállalkozás olyan népszerű közösségi oldalakon hirdet, mint például a Facebook, YouTube, Instagram stb. Sokan azonban egyre csalódottabbak, ugyanis ezek a platformok gyakran változtatják az algoritmusaikat. Ha egy hirdetési platform inkonzisztens, nehéz a kampányokat előre megtervezni, ez pedig gyengítheti a skálázási folyamatot.
A hírfolyamon belüli natív hirdetés egyik nagy előnye, hogy nincsenek olyan hirdetési platformhoz kötve, mint például a Facebook vagy a Google. Ezek a hirdetések a nyílt interneten érik el célközönségüket, beleértve azokat is, akiknek nincs Instagram-, Facebook- vagy Google-fiókjuk. A natív hirdetésekkel kapcsolatban kevesebb korlátozás vonatkozik arra is, hogy mikor és hogyan hirdethetünk. Ez megkönnyíti a hirdetési kampányok tervezését.
3. Meggyorsítja a skálázást
A natív hirdetések nem alkalmasak annak tesztelésére, hogy egy ajánlat jól működik-e vagy sem. Ezzel szemben fantasztikus eredményeket érhetnek el egy már működő ajánlattal, amely jól bevált a szokásos hirdetési platformokon. Egy olyan hírcsatornán belüli natív hirdetés, amely hozzáadott értéket képvisel, egy teljesen érdektelen felhasználót is vásárlóvá változtathat.
Nagyobb kampányok futtatásakor – különösen Facebookon – megfigyelhető, hogy az akvizíciós költség a költéssel együtt nő. Ha egy Facebook-kampányt túl agresszívan próbálnak meg skálázni, a sikeres kampány nagyon gyorsan veszteségessé válhat.
Emellett a népszerű hirdetési platformok, mint a Facebook vagy az Instagram, az optimális felhasználói élmény érdekében csak bizonyos számú hirdetésnek engednek helyet egyszerre. A hirdetési felület tovább szűkül, amikor forgalmas időszakokban egyre nagyobb a kereslet a hirdetési felületek iránt (pl. Black Friday, karácsonyi időszak). A hírfolyamon belüli natív hirdetések óriási előnye, hogy lehetővé teszik a zökkenőmentes, nagy CPA ingadozások nélküli skálázást.
Ez a technológia megváltoztatta a módját annak, ahogyan a fogyasztók felfedezik, megismerik és megvásárolják a termékeket és a szolgáltatásokat. Ezért fontos eleme a natív hirdetés bármely marketingstratégiának a különböző piaci szegmensekben.
4. Jobban eléri a célközönséget
A natív hirdetés a weboldal szempontjából releváns hirdetéseket kínál, amelyek fenntartják a felhasználói érdeklődést, és maximálisan elérik a célközönséget. Mivel úgy tűnnek, mintha a látogatott weboldal organikus részei lennének, akkor is a weboldalon tartják a felhasználókat, ha nem is érdeklik őket ezek a hirdetések. Azt a benyomást keltik, hogy nem használják ki a felhasználó választásait és preferenciáit, ez pedig hozzájárul a bizalom és a lojalitás kialakulásához. A magasabb megjelenítési arányok, illetve az ebből következő elköteleződési arányok hosszú távon segítenek egy szilárd és lojális ügyfélbázis kialakításában.
5. A kiadók kezébe helyezi az irányítást
A kiadók hagyományosan nem tudták, hol és mikor jelennek meg hirdetéseik. A natív hirdetések előnyei közé tartozik, hogy a kiadó irányítja a hirdetés-elhelyezési folyamatot.
+1. B2B és B2C piacokon egyaránt hatékony
Minden vállalkozásnak elengedhetetlen az ügyfélszerzés és a konverzió. A natív hirdetések 53%-kal nagyobb valószínűséggel keltik fel a felhasználók figyelmét anélkül, hogy megzavarnák a felhasználói élményt, és ami még fontosabb, az átkattintási arányuk (CTR) majdnem kilencszer jobb, mint a hagyományos vizuális hirdetéseké. Ez a fő oka annak, hogy a hirdetők és a kiadók egyre gyakrabban kezdik használni a natív hirdetési platformokat hirdetési kampányok futtatásához.
A natív hirdetések relevánsak a kiadó tartalma szempontjából, így a fogyasztók nem siklanak át olyan könnyen a hirdetéseken, ez pedig lehetőséget teremt a B2B és B2C piac számára az ügyfélszerzésre és a konverzióra. Ezek a hirdetések segítenek növelni a fogyasztói tudatosságot a termékekkel, illetve szolgáltatásokkal kapcsolatban, biztosítva a potenciális fogyasztó konverzióját.
A natív hirdetési kampányok rendkívül hatékonyak a sok tartalommal vagy érdekes történettel rendelkező márkák esetében. A márkák felhasználhatják a tartalmaikat és történeteiket a termékük reklámozására, így kikerülve a reklám-vakság okozta problémákat.
Az automatizált (“programmatic”) natív hirdetés lehetővé teszi a B2B és B2C piacok számára, hogy felhasználják az általuk már korábban létrehozott tartalmakat. Tekintettel arra, hogy sok márka SEO célokra használja ezeket, a natív hirdetés extra módszert jelent a tartalom célközönséghez történő eljuttatására. Mindezek segítenek a B2B és B2C vállalkozásoknak abban, hogy fogyasztókat tereljenek a weboldalukra és tovább marasztalják őket, ami végső soron biztosíthatja a konverziót, ezáltal pedig a növekedést és a bevételszerzést.
Összegzés: a natív hirdetések előnyei
A kiadó webhelye tartalmat jeleníthet meg hirdetésekkel együtt. A felhasználó mindig kellemes élményre vágyik megszakítások és irreleváns tartalmak nélkül. A megszakító médiahirdetések, például a felugró pop-up ablakok és a szalaghirdetések ronthatják a felhasználói élményt, ezért a hirdetők számára létfontosságúvá vált, hogy több organikus hirdetéstípust alkalmazzanak. A natív hirdetés azt nyújtja, amit a felhasználó keres, ezzel segítve a márkákat abban, hogy maximalizálják elérésüket, és fokozzák az ügyfélszerzést, valamint a konverziót.